💧 Nyári folyadék kisokos: Mit igyunk, és mennyit? 💧

A meleg nyári napokon megnő testünk párologtatása, több vízre van szükségünk.

A gyermekek és felnőttek számára is a tiszta víz a legideálisabb folyadék.
Hazánkban minden településen kiváló minőségű a csapvíz, de az ásványvíz is remek választás. Ez utóbbi rendszeres fogyasztásánál ügyeljünk arra, hogy az összes oldott ásványi anyag tartalma ne haladja meg az 1500 mg/litert.

Gyakrabban emeljük le a polcról a gyümölcsleveket, limonádét, jegesteákat és szörpöket is a hőségben. Ezek nem csupán cukortartalmuk miatt nem javasoltak kizárólagos fogyasztásra: a gyümölcsök savassága is kedvezőtlen hatású a fogakra. Napi 1-2 pohárral, vízzel hígítva beilleszthetők a napi tápanyagfogyasztásba, de inkább a víz legyen a többségben.

A gyerekek folyadékszükséglete az orvosi ajánlás alapján testtömeg szerint változik:
egy 8 kg-os baba                 850-950 ml folyadék/nap
egy 14 kg-os gyerkőc                 1200 ml folyadék/nap
egy 22 kg-os gyermek               1500 ml folyadék/nap

Az aktivitás (pl. sport) vagy a környezet hőmérséklete további folyadékpótlást tesz indokolttá. Ebbe nem csupán az ivással bevitt víz számít bele, a levesek, főzelékek, gyümölcsök és joghurtok folyadéktartalma is.

A játék hevében a gyerekek gyakran elfeledkeznek az ivásról, a hőségben 20-30 percenként kínáljuk meg őket.
A kicsik szívesebben isznak, és kisebb az esély rá, hogy kilötyögtetik, ha egy mókás figurával díszített kulacsból kínáljuk meg őket.

Az A Little Lovely Company kulacsai BPA, ólom és ftalát mentes Tritan/PP műanyagból készültek, így biztonságosan használhatják őket kicsik és nagyok egyaránt. Praktikus méretüknek köszönhetően ideális választás kirándulásra, strandra vagy akár a kertbe is.

https://2mom.hu/termekkategoria/etkezes/kulacs/